آرشیو آبان ماه 1399

دوربين مداربسته / مقالات تخصصي در زمينه دوربين هاي مداربسته

تاثيرات سيستم بلاك چين بر بازاريابي

۳۴ بازديد

 

اگر به دنبال اين هستيد كه در خصوص تاثيرات سيستم بلاك چين بر بازاريابي بدانيد يعني در مورد سيستم بلاك چين اطلاعات خوبي داريد. اما اگر اينطور نيست به اطلاعات مختصري در اين خصوص بسنده ميكنيم.

بلاك چين چيست؟

به صورت خلاصه ميتوان بلاك چين را زنجيره اي از بلاك هاي اطلاعاتي دانست كه در يك شبكه قرار دارند و هر كسي كه از طريق كامپيوتر شخصي خود به اين سيستم متصل شود ميتواند به اين بلاك هاي اطلاعاتي دست پيدا كند.

با اينحال هيچكس نميتواند اين اطلاعات را تغيير بدهد، حذف كند و يا از طريق هك كردن به ان ها دسترسي پيدا كند. (براي دريافت اطلاعات بيشتر در مورد اين سيستم به مقاله مربوطه مراجعه كنيد.)

اما سوالي كه در اين مقاله قصد پاسخگويي به آن را داريم اين است كه چگونه از اين سيستم غيرمتمركز استفاده كنيم تا در زمينه بازاريابي رشد كنيم.

براي پاسخگويي به اين سوال اقدام به بررسي ۸ مورد استراتژي بازاريابي كه بر اساس استفاده از سيستم بلاك چين طراحي شده اند ميكنيم.

۸ استراتژي بلاك چين براي بازاريابي

سيستم بلاك چين براي مختل كردن سازمان هايي مانند سازمان هاي بانكي، خدمات مالي و بيمه ها، مستغلات ملكي، رسانه، خرده فروش ها، خدمات و سلامت، دادگستري و حوزه قضايي و بسياري ديگر از سازمان هاي عظيم به وجود امده است.

از جمله سازمان هايي كه به اين سيستم پيوسته اند ميتوان به مايكروسافت، اپل، اسنتل، اوراكل و IBM اشاره كرد.

با توجه به احاطه ي شديد جهان توسط تكنولوژي، بياييد تا نگاهي به استراتژي هاي بلاك چين در زمينه بازاريابي بيندازيم كه در حال تغيير دادن نماي كلي اين حوزه است.

Influencer Marketing

برندها امروزه سرمايه گذاري خود را بر روي چهره هاي معروف و  افراد سرشناس در فضاي مجازي انجام ميدهند تا پيام هايشان را از طريق ان ها به گوش مخاطبان زيادتري برسانند.

اما در اين روش مشكلاتي هم بر سر راه شركت ها و برندها قرار دارد و سپردن تبليغات به دست اينفلوئنسرها موجب عدم شفافيت در خصوص محصول، عدم تعهد اينفلوئنسرها و وجود دنبال كنندگان تقلبي در فضاي مجازي ميشود.

اما زماني كه شما از سيستم بلاك چين براي اين منظور بهره ميبريد به راحتي ميتوانيد با ايجاد قراردادهايي دقيق و مطمئن از اين مشكلات دوري كنيد.

در اين قراردادها، پرداخت بعد از بازخورد تبليغات صورت ميگيرد و ديگر توسط اينفلوئنسرهاي تقلبي مورد سرقت قرار نخواهيد گرفت.

به عنوان مثال بازاريابي شبكه هاي اجتماعي، پلتفرمي است كه مبتني بر اتريوم (Etherium) است و به اينفلوئنسرها اين امكان را ميدهد تا فعاليت موثري داشته باشند. دو برند IndaHash و Patron را ميتوان در اين دسته قرار دارد.

Affiliate Marketing (بازاريابي افيليت)

طبق اماري كه از استاتيستا (Statista) به دست امده است در ايالات متحده امريكا بيش از ۶.۴ ميليارد دلار براي بازاريابي شركت هاي وابسته هزينه ميشود.

برخلاف هزينه هاي هنگفتي كه شركت ها براي بازاريابي شركت هاي وابسته در اين ايالات انجام ميدهند، با مشكلاتي از قبيل عدم صحت شركت هاي وابسته، از بين رفتن پول در سايت هاي بي ارزش و پرداخت كميسيون هاي سنگين به اين شركت ها روبرو هستند.

اما با استفاده از سيستم بلاك چين ميتوان از هدررفت اين ميزان هزينه براي بازاريابي شركت هاي وابسته جلوگيري كرد. براي اين امر ميتوان از روش هاي زير استفاده كرد:

  • براي تسهيل در پرداخت ها از ارزهاي رمزنگاري شده استفاده شود.
  • شركت هاي وابسته تا زماني كه به حداقل ميزان پرداختي نرسيده اند تمام پرداختي ها را نزد خود نگه ميدارند در حاليكه در سيستم بلاك چين با چنين محدوديتي روبرو نيستيد.
  • براي جلوگيري از كلاهبرداري هاي تبليغاتي از قراردادهاي هوشمند استفاده كنيد.

در اين راستا برخي از محصولاتي كه بر اساس سيستم بلاك چين كار ميكنند كوپيت ها، رفتوكن و هوكو هستند.

Loyalty Programs (برنامه هاي وفاداري)

بسياري از افراد علاقه دارند تا به برنامه هاي وفاداري بپيوندند چرا كه يا از قبل به برند شما وفادار هستند و يا اينكه براي دريافت تخفيف از شما اعلام وفاداري ميكنند.

اغلب خانواده هاي امريكايي در ۲۹ برنامه ي وفاداري شركت دارند در حاليكه تنها از ۱۲ تا از ان ها استفاده ميكنند.

مشكل برنامه هاي وفاداري از انجايي اغاز ميشود كه مشتريان بايد نسبت به بازپرداخت امتيازات خود اقدام كنند. مشتريان بايد برنامه هاي وفاداري متعددي را دنبال كنند و قبل از تاريخ انقضا ان ها اقدام به بازپرداخت كنند.

به دليل اين مسئوليتي كه در اين برنامه بر دوش مشتري ها قرار دارد دقيقا چيزي برخلاف برنامه اي برد-برد رخ ميدهد.

اما در سيستم بلاك چين نحوه ي اجراي اين برنامه متفاوت است. از انجايي كه در اين سيستم همه ي افراد و برندها حضور دارند مشتريان ميتوانند در زمان بازپرداخت امتيازات از يك برند با برند ديگر به توافق برسند و اقدام به بازخريد كنند. در اين سيستم همه برنده خواهند بود.

به عنوان مثال Sandblock و KeyoCoin دوتا از راه حل هاي سيستم بلاك چين براي برطرف كردن مشكلات اين برنامه هستند.

User data Production (امنيت داده هاي كاربر)

با توجه به اينكه داده هاي كاربران در دوران اخير دچار نقض هاي امنيتي شده اند، شركت ها بايد در زمينه امنيت داده هاي كاربران پيشرو باشند.

در سال ۲۰۱۸ راهنماهاي GDR براي شركت ها تهيه شد كه به ان ها كمك ميكرد تا داده هاي مربوط به كاربران را جمع اوري كرده و به نحو احسن امنيت ان ها را حفظ كنند.

بنابراين شركت ها به فكر راه حل هايي براي ايجاد و حفظ امنيت داده هاي كاربران شركت هايشان كردند.

در اين زمينه نيز بلاك چين به كمك شركت ها امد و كاربران را قادر ساخت كه يا اقدام به ناشناس كردن اطلاعات خود كنند و يا اگر تمايل دارند اطلاعاتشان را به برند مورد نظر خود بفروشند.

در سيستم بلاك چين در اين خصوص دو راه حل وجود دارد كه يكي، Killie است كه اين امكان را به كاربران ميدهد تا اطلاعات خود را بفروشند و ديگري uport است كه اين امكان را در اختيار كاربران قرار ميدهد تا اطلاعات خود را در اتريوم ثبت كنند و اقدام به مديريت انها كنند.

User Rewards (جوايز كاربر)

در جامعه اي زندگي ميكنيم كه اقتصاد بر پايه توجه كاربران بنا شده است و اگر توجه كاربران را به خود جذب نميكنيد پس شما يك بازنده هستيد.

برندها در زمينه تبليغات ديجيتالي هزينه فراواني را متقبل ميشوند به گونه اي كه پيش بيني شده است تا پايان سال جاري هزينه اين نوع تبليغات تا ۳۳۳.۲۵ ميليارد دلار افزايش يابد.

در اين جا نيز سيستم بلاك چين با توجه به ابزاري كه در دست دارد اين امكان را براي برندها فراهم ميكند تا كاربران مورد نظر خود را بيابند و در هزينه هاي تبليغات ديجيتالي خود صرفه جويي كنند.

اين سيستم از طريق ابزار brave به كاربران اين اجازه را ميدهد تا انتخاب كنند كه كدام دسته از تبليغات را مشاهده كنند بدين ترتيب مخاطبان هر تبليغ، دسته بندي ميشوند.

اين ابزار از طريق ثبت اطلاعات در اتريوم، ان ها را بين كاربران و فروشندگان پخش ميكند تا هر دو دسته بتوانند مخاطبان مناسب خود را پيدا كنند.

بنابراين از اين طريق، برندها ميتوانند با اطمينان خاطر از اين موضوع كه هزينه هاي تبليغاتي ان ها صرف مخاطبان درستي ميشود از پرداخت هزينه هاي اضافي دست بكشند.

به عنوان مثال محصولاتي مانند Kind Ads و Impetus One در همين راستا ويژگي هايي را ارائه مي دهند.

Ad Fraud Prevention (جلوگيري از كلاهبرداري تبليغاتي)

از ميان ۳۳۲.۲۵ ميليارد دلار هزينه اي كه برندها براي تبليغات ديجيتالي خود صرف كردند، ۴۲ ميليارد از ان توسط شركت هاي تبليغاتي كلاهبردار از ميان رفت.

در اين ميان كساني كه اقدام به تبليغات ديجيتالي محصول و خدمات خود ميكنند از طريق مواردي هم چون ترافيك، دامنه و مواردي از اين دست مورد كلاهبرداري قرار ميگيرند.

از سوي ديگر، ناشران تبليغات ديجيتالي با قرار دادن تبليغات در سايت هاي مشكوك، موجب ميشوند تا ترافيك زيادي مورد استفاده قرار بگيرد و در نهايت، نتيجه سودبخش چنداني نداشته باشد.

در سيستم بلاك چين براي برطرف كردن اين مشكل، اقدام به حذف شبكه ها شده و تنها ناشر، تبليغ كننده و كاربر نگهداشته شده اند. اين امر موجب افزايش شفافيت در اين زمينه شده است.

به عنوان مثال Rebel AI ،Lucency و TribeOS از جمله محصولاتي هستند كه در اين زمينه از بلاك چين كمك گرفته اند.

Blockchain-Based Social Platforms (پلتفرم هاي اجتماعي بر اساس بلاك چين)

پلتفرم هاي رسانه هاي اجتماعي از دهه گذشته، ميلياردها كاربر را در اختيار گرفته اند. اگرچه رسانه هاي اجتماعي فرصت هاي زيادي براي ارتباط با خانواده، همسالان، مارك هاي مورد علاقه و افراد مشهور در اختيار كاربران قرار داده اند، اما اين امر در ازاي دريافت اطلاعات ان ها رخ داده است.

از آنجا كه فروش آگهي، جريان اصلي درآمد براي پلتفرم هاي رسانه هاي اجتماعي قلمداد ميشود،شركت ها براي ارتقاء قابليت هاي هدف گذاري خود، اقدام به انجام هر كاري ميكنند.

اين موضوع همراه با انتشار اخير داده هاي كاربران، باعث شده كاربران هنگام استفاده از رسانه هاي اجتماعي احتياط بيشتري به خرج بدهند.

اما در پلتفرم هاي مستقر در بلاك چين مانند Peepeth و mastodon.social اين مشكل از طريق بازگرداندن قدرت به كاربران رفع شده است.

با اين كه فكر ميكنيم اين راه حل هنوز به طور كامل براي برندها موثر نبوده است با اين حال شركت ها ميتوانند در پلتفرم Steem اقدام به ساخت شبكه اجتماعي خود كنند.

برنامه هايي از قبيل Steemit (وبلاگ نويسي)، DTube (پلت فرم ويديويي) و Utopian (پلتفرمي براي تأمين بودجه پروژه هايي با منبع آزاد) اين امكان را فراهم ميكنند تا شركت ها در Steem اقدام به ساخت شبكه مورد نظر خود كنند.

Social Commerce (تجارت اجتماعي)

تجارت اجتماعي ابزار جديدي در بلاك چين است كه به تازگي راه اندازي شده و قرار است تا در صنعت تجارت الكترونيك اختلال ايجاد كند.

بلاك چين در تجارت الكترونيك براي جلوگيري از كلاهبرداري تبليغاتي، سريعتر كردن معاملات و نامشخص ماندن هويت كاربران راهكارهاي مشابهي را دارد.

براي اطمينان حاصل كردن از اعتبار محصولاتي كه در تجارت الكترونيك فروخته ميشوند، بلاك چين با سه شركت AT&T، مايكروسافت و IBM قرارداد همكاري بسته است.

بازارها و پلتفرم هاي  تجارت الكترونيكي غير متمركز مانند OpenBazaar ،GAMB ،Bezop و Eligma راه را براي فروشندگان اسان ميكنند تا فروشگاه هاي تجارت الكترونيك خود را بسازند و ان ها را مجبور ميكند تا درباره فروشگاه هاي انلاين خود تصميم بگيرند.

۴ سود عمده بلاك چين در بازار ماركتينگ

تا اينجا درباره ي استراتژي هاي بلاك چين در زمينه بازاريابي صحبت كرديم كه برندها ميتوانستند از طريق ان ها روند بازاريابي خود را بهبود ببخشند.

در ادامه ميخواهيم تا ۴ سود عمده در خصوص استفاده از سيستم بلاك چين در زمينه بازاريابي را به شما معرفي كنيم.

كاهش قيمت ها

استفاده از بلاك چين براي تبليغات ديجيتال اين امر را ممكن ميسازد تا هزينه هاي مربوطه كاهش يابد. اما چگونه؟ تبليغ كنندگان به اين مساله شهرت دارند كه موجب كاهش سود و از بين رفتن هزينه ها در تبليغات ديجيتالي ميشوند.

اما بلاك چين با از ميان برداشتن نفر سوم اين معادله موجب شده است تا فروشندگان، ناشران و كاربران بدون واسطه با هم در ارتباط باشند و شركت ها تنها زماني اقدام به پرداخت هزينه براي تبليغات ديجيتالي كنند كه طبق توافق نامه موجود، اين تبليغات جوابگو بوده باشد.

ممكن است كه استفاده از اين روش مقداري هزينه براي افراد در بر داشته باشد اما براي انجام توافق نامه ها هزينه اي پرداخت نخواهد شد.

هدف گيري مخاطبان

براي يك بازاريابي مناسب و هدفمند تلاش كرده ايد، استراتژي چيده ايد، ابزارهايي را به كار برده ايد و هزينه فراواني كرده ايد اما نتيجه اي نااميدكننده به دست اورده ايد. ايراد كار كجا بوده است؟

مساله‌ي مهم در زمينه بازاريابي اين است كه گروه هدف خود را به درستي تشخيص داده و اهداف بازاريابي خود را براي اين گروه خاص به انجام برسانيد.

در سيستم بلاك چين به راحتي ميتوانيد با ناشران مناسب در ارتباط باشيد كه شما را به گروه مناسبي از مخاطبان متصل ميكنند كه به محصولات و خدمات شما نياز دارند.

در اين شرايط (و از انجايي كه افراد براي تماشاي تبليغات هزينه دريافت ميكنند) مطمئن خواهيد بود كه تبليغات شما در جاي درستي به نمايش درامده است.

افزايش راندمان

معاملاتي كه با كاغذبازي هاي فراواني درگير باشند بسيار خسته كننده و وقت گير تلقي ميشوند. فرض كنيد اقدام به خريد ميكنيد، براي اين امر ابتدا بايد فاكتور خريد دريافت كنيد، سپس فاكتور را پرداخت كنيد، حال منتظر بمانيد تا رسيد را دريافت كنيد.

در معاملاتي كه فرد واسطه اي نيز حضور داشته باشد اين مساله وقت گيرتر نيز ميشود.

سيستم بلاك چين براي حل اين مشكل، معامله را بين دو طرف در زمان واقعي فراهم ميكند كه اين امر موجب ميشود تا دو طرف نيازي به تهيه مدارك جداگانه نداشته باشند. هم چنين وجود توافق نامه ها موجب ميشود تا پرداخت هزينه ها سريعتر اتفاق بيفتد.

برنامه هاي غيرمتمركز

زماني كه بخواهيد براي موبايل خود برنامه اي را دانلود كنيد به سراغ پلتفرم هاي App Store يا Play store ميرويد.

براي دانلود برنامه ها از پلتفرم هايي كه داراي يك سيستم متمركز هستند بايد طبق قوانين ان ها عمل كرد. در حاليكه اين مساله در پلتفرم هايي كه از سيستم غيرمتمركز بهره مند هستند وجود ندارد.

پيشتر ديديم كه چگونه Steem، برندها را قادر ميسازد تا برنامه مورد نظر خود را تهيه كنند و از طريق ان فرصتي براي كسب درآمد داشته باشند.

به همين ترتيب، Ethereum ،EOS ،NEO ،Tron ،Cardano و… برخي از پلتفرم هاي بلاك چين هستند كه به شما اين امكان را مي دهند تا برنامه هايي را روي پلتفرم هاي خود بسازيد.

عدم حضور يك سيستم متمركز به شما اين امكان را مي دهد كه به طور مستقيم با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار كنيد.

 

http://hamejoortour.com/2020/11/07/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/ 

 

http://www.webdonya.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/ 

 

http://ligejazire.com/1399/08/16/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/

 

http://daramadinterneti.com/2020/11/07/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/

 

https://www.parsishoghl.com/1399/08/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86/

 

http://topdownloadcenter.mihanblog.com/post/3845

استراتژي تمايز در برندينگ

۳۹ بازديد

امروزه كسب و كارهاي بسياري در هر يك از حوزه هاي توليدي و خدماتي مشغول فعاليت هستند و تقريباْ تمامي اين كسب و كارها به اهميت برندينگ و برندسازي واقف هستند؛ از اين رو، كسب و كاري در برندينگ خود موفق خواهد بود كه متمايزتر فعاليت هاي برندينگ خود را انجام دهد. در اين مقاله 5 راه براي تمايز در برندينگ را به شما معرفي مي كنيم

با توجه به اين كه موتورهاي جستجو تعداد زيادي محصول و خدمت معرفي مي كنند و تنوع شيوه هاي بررسي برندها توسط مصرف كنندگان زياد است، ايجاد يك ادعاي متفاوت و مناسب كه گذشتن از آن سخت باشد، در بازار ديجيتال كار ساده اي نيست. نه تنها لازم است بدانيد برداشت جامعه از برندتان قرار است چگونه باشد، بلكه بايد مطمئن باشيد برندينگ شما راه هاي هوشمندانه اي براي اثبات ادعايش انتخاب مي كند. با اين كه كار ساده اي نيست، اما چندين ابزار و تاكتيك وجود دارد كه سازمان هاي صاحب برند از آن براي عبور از چالش ها استفاده مي كنند:

 

۱- به دنبال مفهوم ساده اي بگرديد كه احتمالا به ذهن ديگر شركت ها نرسيده است

برخي از موفق ترين برندها وقتي خود را نشان داده اند كه بنيانگذاران با گروه برندينگ نقطه تمايزي را كشف كردند كه همان نزديكي ها از نظر دور مانده بود. براي مثال، خطوط هوايي ساوتوست كه مانند ديگر خطوط هوايي مردم را از نقطه A به نقطه B مي رساند، فقط به اين فكر كرد كه چرا تجربه پرواز لذت بخش تر نباشد و راهي پيدا كرد تا اين امر محقق شود. از سوي ديگر، اگر موضوعي بديهي به ذهنتان برسد كه ورودش به صنعت كمابيش هزينه زا باشد، يعني به عبارتي ريسك بالايي داشته باشد، اين شيوه اجرايي شماست كه مي تواند برندتان را متمايز جلوه دهد.

برندينگ مي تواند راهي باشد براي پيشي گرفتن از ديگر برندهاي فعال در صنعت. گروه ليبرتي موچوال، كه در مقالات قبلي درباره اش صحبت شد، ايده مسئوليت پذيري را مدنظر قرار داد كه نام شركت هاي ديگر صنعت نيز ادعايش را دارند و بخشي از سيستم ارزشي آن هاست. اما اين شركت مفهوم مسئوليت پذيري را تا جايي از نردبان بالا كشاند كه همچنان خود صاحب اين ايده باشد. علاوه بر اين، اين ايده به قدري ساده و شفاف بود كه شركت مي توانست بيانيه هاي برندينگ را طوري تنظيم كند كه براي برند طبيعي و ذاتي به نظر برسد. تمام تلاش شركت اين بود كه به ايده مسئوليت پذيري به شيوه اي جان بدهد كه رقبا از انجام دادن آن ناتوان بودند.

۲- از مشتريان خود بپرسيد.

طيف گسترده اي از ابزارهاي ديجيتال وجود دارد كه سازمان ها مي توانند براي مقاصد مدنظرشان از آنها استفاده كنند. مديران برند جانسون اند جانسون كه مشغول كار روي تجهيزات جديد پزشكي بودند، پس از كمك طلبيدن از جامعه آنلاين، هم با ايده هاي نوآورانه روبه رو شدند و هم با ديدگاه هايي كه پيش از اين فكرش را هم نمي كردند. نيكون به جوامع حقيقي پا گذاشت تا درباره احساسات مردم نسبت به دوربين ديجيتال بيشتر بداند. چند تا از دوربين هاي D40 را برداشت و به شهر كوچكي در كارولينا رفت و از مردمي كه از دوربين ها استفاده مي كردند و درباره آنها حرف مي زدند، فيلمبرداري كرد. بازخورد دريافتي اين بود كه مردم با تجربه حقيقي D40 مي فهميدند عكاسي با اين دوربين ديجيتال تك لنزي چقدر براي هر عكاسي راحت است. شركت اين شناخت را به شيوه اي در برندينگ خود به كار گرفت كه نشان دهد تا چه حد خواسته ها و نيازهاي مصرف كننده را مي شناسد.

 

همچنين نيكون توانست براي به اشترك گذاشتن يافته هايش با شمار وسيعي از مخاطبان، از اينترنت به شكلي كارا و متقاعد كننده استفاده كند. بسياري از برندهاي اتومبيل مانند آئودي همين كار را انجام داده اند. اين شركت پيش از اين كه RS4، خودروي سدان سوپر اسپورت خود را به بازار بياورد، در محيط هاي وبلاگي بسياري با عاشقان خودرو ارتباط برقرار كرد تا از آنان اطلاعات بگيرد و در نهايت، اين مدل موفق را طراحي نمود. بعضي خودروسازان مانند سايون و پونتياك طراحي هاي خود را در سِكند لايف امتحان مي كنند. در مدل بازاريابي سنتي ابتدا نوآوري مي شد، سپس امتحان و در نهايت براي ورود به بازار اصلاح مي شد. اما مدل جديد بازاريابي با استفاده از ابزارهاي ديجيتال پديده كام متفاوتي است. اينترنت به سازمان ها اين امكان را مي دهد كه مصرف كنندگان هدف را پيدا كنند، ايده هاي مختلفي را پردازش كنند، پيشنهادهاي مختلفي را بيازمايند و سپس برگردند و بر اساس اطلاعات به دست آمده به نوآوري بپردازند. با اين كار احتمالش بيشتر است كه با نخستين ضربه توپشان وارد دروازه شود. با اين كه مصرف كنندگان به شما نخواهند گفت برندتان دقيقاً چه كاري مي تواند براي آنها بكند، اما با مقداري كافي از اطلاعات درست مي توانيد مفاهيم پنهان را كشف و آنچه را به دنبالش هستيد، استخراج كنيد.

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته  هايك ويژن       نمايندگي هايك ويژن     شركت هايك ويژن

 

۳- به مسير مشتري مراجعه كنيد.

ببينيد مي توانيد كاري كنيد كه كليت تجربه برند نسبت به برندهاي ديگر بيشتر در خاطر مخاطب بماند يا نه. اگر وعده برند را در تمام فعاليت هاي شركت تعميم دهيد، رسيدن به شما اگر براي رقبا غير ممكن نشود، دست كم خيلي سخت خواهد شد. نايكي در كمپين "نايكي پلاس" كار مشابهي انجام داد. علاوه بر اين، كانال هاي ارتباطي كاملاً جديدي براي سفر مشتري ابداع كرد كه به منظور تقويت وعده برند استفاده مي شد. نايكي پلاس، تجربه خارق العاده دوندگان، بر اساس سه ديدگاه پراهميت بنا شده بود: دوندگان با كسب اطلاعات بيشتر درباره «دويدن» تشويق مي شوند؛ دوندگان با شنيدن موسيقي در طول دويدن روحيه مي گيرند؛ و مردم كلاً دوست دارند با هم بدوند. فناوري نايكي پلاس، وب سايت و اجتماع نايكي پلاس، زماني يك تجربه كامل برندي به شمار مي آمدند و نمونه هايي بودند از كانال هايي ارتباطي كه به ادعاي نايكي جان مي دادند. نايكي كه قصد نداشت به نشان هاي افتخار گذشته اش بسنده كند، بر اساس شناخت هايي كه به دست آورده بود، توانست كمپين نايكي پلاس را با پشتيباني رويدادي به نام «تبار انساني» (Human Race) در سال ۲۰۰۸ به بازار معرفي كند.

 

نژاد انساني، بزرگ ترين مسابقه دوي جهان، به دوندگان كل دنيا امكان رقابت مي دهد و آنها مي توانند تجربه هاي خود را رو در رو و يا مجازي به اشتراك گذارند. اين رويداد بزرگ كه در ۲۵ شهر بزرگ دنيا برگزار مي شود و كنسرت هاي موسيقي فوق العاده اي همراه است، ارتباط مجددي ميان اعضاي نايكي پلاس و برند نايكي برقرار كرد و اعضاي بالقوه نايكي پلاس را با اين فناوري و اجتماع مجازي اش آشنا كرد. با دسترسي به ديدگاه هاي مصرف كننده استفاده از فناوري ديجيتال، به شكلي كه با خواسته هاي مصرف كننده سازگار باشد، نايكي صنعت تجهيزات دو را با گسترش و ارتقاي تجربه دويدن تغيير داد. اين كار با هيچ يك از مزاياي عملكردي محصول امكان پذير نبود. اجتماع نايكي پلاس راه ارتباط با سفر مشتري است و «تبار انساني» اين كانال ارتباطي را طوري ارتقا داده كه هيچ برند ديگري قادر به انجام دادن آن نبوده است.

«تبار انساني» يك رويداد جهاني است كه به وسيله نايكي پلاس پشتيباني مي شود و به دوندگان امكان مي دهد خود را با ديگران در سطحي جهاني مقايسه كنند و تجربه هايشان را در جامعه اي آنلاين به اشتراك بگذارند.

 

۴- تأكيد بيشتر روي جنبه هاي احساسي وعده برند.

در اين عصر و روزگار، تلاش براي متفاوت جلوه دادن برند بر اساس ويژگي هاي ملموس يا خدمات پيشنهادي، بسيار سخت شده است. نگاه به ويژگي هاي يك محصول يا خدمت از ديدگاهي احساسي چيزي است كه مي تواند برند را تافته جدابافته اي جلوه دهد. كيتي رايان كه با برخي از مشتريان لندور كار مي كند، مي گويد:

«اين كاري است كه براي تعدادي از مشتريانمان انجام داديم. نخستين گام، جمع آوري اطلاعات درباره احساسات مردم به هنگام تعامل آنها با برند است. سپس بايد بدانيد با اطلاعاتي كه جمع آوري كرده ايد چه بايد بكنيد. براي مثال، اگر از مردم بخواهيد درباره ويژگي ها يا فوايد محصول تان نظر بدهند، آنها از رنگ و مزه يا شكل ظاهري آن با عملكرد آسان آن صحبت خواهند كرد. وقتي از آنها بپرسيد چه احساسي درباره اين مزايا دارند، فرآيند وارد مرحله سخت تري مي شود. بايد كاري كنيد مردم احساس آزادي داشته باشند، نه اجبار و دستپاچگي. به همين دليل است كه شركت ها اغلب از روان شناسان باليني در پروژه هاي خود استفاده مي كنند. نمي خواهيد كه شركت كنندگان خيلي ساده بگويند «من احساس ايمني يا شادي مي كنم»، بلكه مي خواهيد فراتر بروند و بگويند «همان احساسي را دارم كه وقتي خواندن و نوشتن را شروع كردم داشتم» يا اين كه «مرا به ياد گاراژ پدربزرگم مي اندازد» و يا «زماني كه با شوهرم آشنا شدم را به يادم مي آورد.» وقتي پله اي از نردبان را پيدا كرديد كه مي توانيد روي آن جنبه احساسي برندتان را اثبات كنيد، بايد مطمئن شويد كه آن قدرها بالا نيست كه مصرف كنندگان نتوانند با ويژگي هاي عملكردي برند ارتباط برقرار كنند. اگر فهميديد برخي از برندهاي ديگر صنعت روي همان پله قرار دارند، بايد به دنبال راهي براي متمايز كردن جايگاه تان بگرديد.»

 

۵- نردباني متفاوت پيدا كنيد.

 اگر سازمان هاي زيادي سعي دارند به نقاط تمايز احساسي مشابهي برسند، احساسات مد نظر خود را تغيير دهيد و به شيوه ديگري صنعت را زير و رو كنيد. براي نمونه، پرايس واتر هاوس كوپرز توانست به سلامت از كليشه هاي موجود بگذرد و به جاي آن كه سعي كند با نشان دادن يك صندلي گهواره اي آرام و بي سر و صداي مخصوص بازنشستگان با ديگر برندهاي صنعت رقابت كند، به ذهن مخاطبان اصلي خود رخنه كرد و سعي كرد واقع گرا باشد. براي نسل انفجار جمعيت، بازنشستگي يعني برنامه ريزي دوباره، يعني امتحان چيزهايي كه پيش از اين وقتي براي انجام دادن آنها نبوده؛ مانند شروع يك شغل جديد، يادگيري زبان يا مهارتي جديد. زاويه هاي مختلفي يراي نگاه به يك موضوع وجود دارد. عرف و قانون را دور بريزيد و از زاويه اي جديد به زمينه فعاليت برندتان نگاه كنيد. از اين هم بهتر، مي توانيد مردمي را كه هيچ چيزي درباره صنعت شما نمي دانند، خبر كنيد و اجازه دهيد در اين باره صحبت كنند. حرف هاي تكراري و كليشه اي معمول در صنعت را نخواهيد شنيد. كيتي رايان در تجربه هايي كه با مشتريان خود داشت، اغلب از مردان مي خواست كه درباره محصولات مخصوص زنان صحبت كنند و برعكس. او گاهي درباره محصولات جديد از كودكان نظرخواهي مي كرد كه هيچ وابستگي اجتماعي خاصي نداشتند.

 
 

تست كابل شبكه

https://hiktejarat.com/cabletestingusageinsureillance/

كابل‌ كشي شبكه 

https://hiktejarat.com/networkcabling/

دوربين مداربسته شناسايي چهره

https://hiktejarat.com/hikvisionfacerecognitionids-2cd8426g0f-i/