چرا دوربين مداربسته بهتر از نيروهاي امنيتي هستند؟

دوربين مداربسته / مقالات تخصصي در زمينه دوربين هاي مداربسته

چرا دوربين مداربسته بهتر از نيروهاي امنيتي هستند؟

۱۱ بازديد

روش اصلي نيروهاي امنيتي در كمك به محافظت از اشياي باارزش، ممانعت از انجام جرم است. ايده نهفته در وراي اين روش اين است كه اگر فردي قصد انجام يك عمل مجرمانه را داشته باشد و ببيند كه نيروهاي امنيتي در محوطه گشت زني مي كنند، يا به مكاني ديگر مي رود يا كلاً در انجام اقدامات خود تجديدنظر مي كند. در طول دهه گذشته مطالعات متعددي انجام شده است كه نشان ميدهد دوربين مداربسته امنيتي كه در معرض ديد نصب شده اند هم به همين شيوه در جلوگيري از ارتكاب جرم موثر هستند. نتايج حاصل از برخي از اين تحقيقات نشان ميدهد كه دوربينهاي مداربسته مي توانند عملاً تاثير بسيار بيشتري در كشف جرم داشته باشند زيرا مي توان از تعداد بيشتري دوربين مداربسته در موقعيت هاي مكاني مختلف و در تمام طول شبانه روز استفاده كرد و تشخيص دامنه ديد اين دوربين مداربسته هميشه كار آساني نيست. با نصب دوربين مداربسته ديگر كه كمتر جلب توجه مي كنند مي توان از اين دوربين هاي مداربسته پشتيباني كرد و بنابراين به سختي مي توان جرمي مرتكب شد بدون اينكه فيلمي از آن گرفته شده باشد.

دومين دليل اينكه يك سيستم دوربين امنيتي روشي بسيار موثرتر در پشتيباني از اشيا و انسانهايي است كه براي شما ارزشمند هستند، اين است كه هزينه هاي نصب تجهيزات دوربين مداربسته در برابر حقوق و دستمزد نيروهاي امنيتي بسيار كم است. اگرچه ارزش گذاشتن بر روي اين نوع حمايت و پشتيباني و آسايش فكري كه براي شما مي آورد كار سختي است، ولي بايد گفت كه بسياري از مردم و شركتها امروزه بودجه محدودي دارند و بنابراين بهترين ايده اين است كه با بودجه محدودي كه در اختيار داريد بتوانيد بيشترين پشتيباني و حمايت را فراهم كنيد. قيمت تجهيزات دوربين مداربسته امنيتي در طول چند سال اخير با كاهش شديدي مواجه بوده است. اين موضوع حتي در مورد سيستمهايي كه كيفيت بسيار بالايي دارند هم صدق مي كند. حتي اگر تجهيزات دوربين مداربسته امنيتي با كيفيت بسيار خوب آنقدرها هم ارزان نباشد، باز هم ارزان تر از استخدام يك تيم از نيروهاي امنيتي خواهد بود. مطالعات بسيار زيادي در سالهاي اخير انجام شده كه نشان ميدهد يك سيستم دوربين مداربسته امنيتي خوب مي تواند تا 30% در سال ارزان تر از يك تيم نيروهاي امنيتي باشد.

سومين دليل اينكه دوربين  مداربسته در نگهداري و پشتيباني از اشياي ارزشمند شما بهتر هستند، حفاظت و پشتيباني يكنواخت و دائمي آنها بر خلاف نيروهاي امنيتي است. دوربين مداربسته يك چشم مراقب و هشيار هستند كه بصورت بيست و چهار ساعته و در تمام روزهاي هفته از شما محافظت مي كنند. برخلاف نيروهاي امنيتي، دوربين هاي امنيتي هرگز به مرخصي نمي روند، استراحت نمي كنند، به دلايل استعلاجي از كار غيبت نمي كنند، حواسشان پرت نمي شود يا هنگام كار به خواب نمي روند. آنها حتي پلك هم نمي زنند. دوربين مداربسته امنيتي كل محوطه را بطور دائم بررسي كرده و بسيار بهتر از شهادت شاهدان عيني، اسناد و مداركي بي طرفانه به دادگاههاي قضايي ارائه مي كنند. اين حقيقت غيرقابل انكار است كه حافظه شاهدان در حفظ زواياي يك حادثه مي تواند نادرست عمل كرده و اغلب تحت تاثير استرس و فشار عصبي قرار بگيرد. جرائم بسيار زيادي تا كنون انجام شده است در حاليكه افراد متعددي شاهد وقوع آن جرائم بوده اند ولي نتوانسته اند به طور كامل جنبه هاي مختلف صحنه جرم را براي مجريان قانون تعريف كرده و مشخصات مظنونين را توصيف كنند.

چهارمين دليل اينكه دوربين مداربسته امنيتي محافظت و امنيت بسيار بهتري فراهم مي كنند اين است كه اين دوربين مداربسته مي توانند در مكاني كه نصب شده اند نوعي پوشش كامل سطحي ايجاد كنند. برخلاف نيروهاي امنيتي كه در هر زمان فقط مي توانند در يك مكان حضور داشته باشند، دوربين هاي مداربسته را مي توان به سادگي طوري نصب كرد كه بطور دائمي پوشش كامل بصري از محوطه و اموال فراهم كنند. اين وضعيت به شما اجازه خواهد داد تا بتوانيد در يك زمان از چند واقعه كه بطور همزمان رخ مي دهند تصوير ويدئويي تهيه كنيد. حتي مي توانيد دوربين مداربسته امنيتي را طوري نصب كنيد كه ميدان ديد آنها با هم همپوشاني داشته باشد و بتوانيد زواياي مختلف يك رخداد خاص را ببينيد. از مزاياي ديدن يك واقعه از چندين زاويه مختلف اين است كه درك كاملتري از آنچه رخ داده براي بيننده حاصل خواهد شد.

پنجمين دليل كه بسياري از مردم به آساني مسئوليت تامين امنيت اشيا يا اموال باارزش خود را به دوربين مداربسته امنيتي مي سپارند اين است كه اين دوربين هاي مداربسته باعث ميشوند تا عامل انساني در بروز رفتارهاي خلافكارانه حذف شود. موارد متعددي مشاهده شده كه نيروهاي امنيتي، نگهبانان زندانها يا حتي مجريان قانون دچار سوءرفتار شده و توسط دوربين مداربسته امنيتي به دام افتاده اند. در اين موارد، دوربين مداربسته امنيتي تصويري بي طرفانه از وقايع و حوادث ارائه كرده اند.

حتي اگر قرباني اشتباهاً محكوم به ارتكاب جنايت شده باشد هم تصاوير ويدئويي ثبت شده از اين نوع رفتارهاي خلافكارانه معمولاً منجر به اتخاذ اقدامات انضباطي، تعليق از كار يا پيامدهاي حقوقي براي اين افراد ميشود كه به دليل سوءاستفاده از موقعيت خود دستگير شده اند.

امروزه بسياري از افرادي كه داراي بودجه كافي هستند و تمايل دارند تا يك تيم از نيروهاي امنيتي را استخدام كنند، اغلب از يك سيستم دوربين مداربسته خوب و مناسب هم استفاده مي كنند تا يك لايه پشتيباني بيشتر فراهم كنند. ثابت شده است كه اگر بودجه افراد بتواند از عهده هزينه هاي اين كار برآيد، اين تركيب امنيتي بسيار موثر خواهد بود. 

كلام آخر اين است كه دوربين مداربسته امنيتي سطح امنيتي بهتر، كامل تر و قابل اعتمادتر براي محافظت از اشيايي كه براي مردم باارزشتر هستند فراهم مي كنند و آگاهي عموم مردم از اين مسئله هر روز بيشتر ميشود. اين حقيقت كه استفاده از سيستم نظارت تصويري از نظر قيمتي بسيار مقرون به صرفه تر از استخدام نيروهاي امنيتي است، يك دليل عمده ديگر براي بسياري از مردم است كه مسير استفاده از دوربين مداربسته رايج امنيتي را مي پيمايند و استفاده از نيروهاي امنيتي را در اولويت دوم قرار ميدهند.

  1. نصب دوربين مداربسته
  2. هايك ويژن
  3. دوربين مداربسته هايك ويژن
  4. دوربين مدار بسته هايك ويژن
  5. دوربين مدار بسته
  6. قيمت دوربين مدار بسته
  7. خريد دوربين مدار بسته
  8. نصب دوربين مداربسته
  9. هايك ويژن
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.