تمايز در برندها

دوربين مداربسته / مقالات تخصصي در زمينه دوربين هاي مداربسته

تمايز در برندها

۳۲ بازديد

 

احتمالا عاميانه ترين و دم دست ترين تعريف ممكن براي واژه برند اين است: نامي كه مستقيما دليل فروش كالاها يا استفاده از خدمات مورد استفاده قرار مي گيرد. مشخص است كه برند فقط يك نام نيست بلكه يك نشانه يا سمبل يا آرم گرافيكي نيز دارد كه منحصر به فرد است.قطعا اگر اندكي تامل كنيد متوجه مي شويد كه هدف از ايجاد يك برند، چيزي فراتر از فروش كالا يا ارائه خدمات هدف است.

برند علاوه بر اينكه بايد سهم بازار را زير تسلط خود نگه دارد، براي رشد كسب و كار هم راه هايي را مطرح مي كند و كاركنان ماهر و مستعد را جذب و حفظ مي كند و ارزش خود را نزد سهام داران مجموعه هم ارتقا مي بخشد. اما مسئله اينجا ست كه حالا برند صرفا يك نام يا نماد نيست بلكه عناصر ديگري چون تجربه ها، شنيده ها، روايات و خاطره هاي ذهن افراد، ويژگي هاي خاص افراد مصرف كننده از آن و حتي موقعيت مكاني مراكز فروش يا ارائه محصولات و قيمت آن ها هم در اين مجموعه در هم تنيده شده و همه آنها با هم مفهوم برند را بوجود آورده اند.

در مجموع يكي از بهترين تعريف هاي برند توسط گاردنر و لوي در سال 1955 ارائه شده است .برند مفهومي پيچيده است كه دامنه متنوعي از ايده ها و ويژگي ها را در بر مي گيرد. برند نه تنها با استفاده از آهنگ خود (و نيز معني و مفهوم لغوي خود) بلكه مهم تر از آن با استفاده از هر عاملي كه در طول زمان با آن آميخته اند و در جامعه به صورت هويتي شناخته شده و نمود يافته است، با مشتري سخن مي گويد.البته تعاريف ديگري هم در مورد برند مورد استفاده قرار گرفته از جمله تعريف استفن كينگ كه معتقد است محصول چيزي است كه در كارخانه ها ساخته مي شود وبرند چيزي است كه مشتري آن را خريداري مي كند.از تعاريف بالا مشخص شد كه برند مفهومي پيچيده است كه جزئيات متعددي دارد.

فلسفه برند سازي امروزه گسترش فراواني يافته است؛ به طوري كه براي آن كمپين برند سازي ايجاد شده است، كه اين كمپين براي ايجاد يك برند به نكات زيادي توجه مي نمايد، از جمله جنبه هاي تصويري و حتي جنبه هاي شنيداري يك برند. حتي قسمت هايي بر روي تلفظ يك برند در زبان هاي مختلف مطالعه مي نمايند تا برندي را انتخاب نمايند كه در تمام زبان ها تلفظي يكسان داشته باشد. كارخانه كوكا كولا كه داراي يكي از برند هاي معتبر در دنياست، قبل از انتخاب برند خود روي بسياري از اين مسائل توجه كرده و يك برند با اعتبار براي خود و نام شركت خود ايجاد نموده است.در دنياي امروز بسياري از شركت ها كه فكر مي كنند مي توانند در زمينه تجارت موفق باشند، به دنبال نام و برندي براي خود مي باشند كه بتواند در سراسر جهان نام آنها را بر سر زبان بيندازد.

مي توانيم بگوييم اگر نام تجاري شركت ما تبديل به يك برند بشود، ديگر نيازي حتي به تبليغات گسترده نداريم. فقط نياز به تبليغاتي داريم كه نام برند ما بر سر زبان بماند.براي تبديل شدن نام شركت و به يك برند و بر سر زبان افتاد نام تجاري مان، كافي ست با طراحي سايت مناسب و بهينه سازي سايت، البته بعد از انتخاب نام برند و ثبت شركت و نام آن، اقدام به تبليغات براي خود نماييم.

تبليغات ميان متني:

  1. http://bookmark-dofollow.com/story8244016/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  2. http://bookmark-dofollow.com/story8244033/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87
  3. http://bookmark-dofollow.com/story8244048/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DA%A9-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86
  4. http://bookmark-dofollow.com/story8244053/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%85
http://bookmark-dofollow.com/story8244056/%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.